Jeżeli biegasz dla przyjemności, to musisz wygospodarować czas na treningi, biorąc pod uwagę swoje codzienne zobowiązania. Zdecydowałeś się biegać wieczorami? Musisz pamiętać o swoim bezpieczeństwie. Trasa nie ma znaczenia – zawsze powinieneś zadbać, aby być widocznym dla innych uczestników ruchu drogowego. Szczególnie ważne jest to porą jesienno-zimową, gdy zmierzch zapada bardzo szybko. Dowiedz się, jak prawidłowo zadbać o bezpieczeństwo, wybierając się na trening biegowy.



SPIS TREŚCI:
1. Bieganie wieczorem - przygotowanie
2. Elementy odblaskowe to podstawa biegania wieczorem
3. Czy bieganie w grupie się sprawdza?
4. Bieganie wieczorem czyli jak wybrać trasę
5. Lampa czołowa – dlaczego warto w nią zainwestować?



1. Bieganie wieczorem - przygotowanie
Należysz do osób aktywnych zawodowo? W takim razie z pewnością nie możesz sobie pozwolić, aby biegać rankami. Trening biegowy po pracy jest jednak całkiem przyjemny – pozwala się odprężyć, pozbyć negatywnym myśli i ćwiczyć systematyczność. Bo wówczas, gdy jesteś naprawdę zmęczony i musisz się zmusić, aby sięgnąć po buty, możesz być z siebie dumny.


Jeżeli zdecydowałeś się biegać wieczorami, to musisz pamiętać o kilku zasadach. Poza prawidłowym rozłożeniem posiłków (tak, abyś nie biegał ani z pełnym, ani z pustym żołądkiem), musisz pamiętać o swoim bezpieczeństwie. To jest priorytetowe. Jeszcze dziś sprawdź, czy strój, który zakładasz, aby pobiegać, jest widoczny z daleka.


2. Elementy odblaskowe to podstawa biegania wieczorem
Gdy kupowałeś swój dres nie zwróciłeś uwagi, czy zostały na niego naszyte elementy odblaskowe? Podobnie jest z twoimi ulubionymi butami do biegania? Jak się okazuje, wcale nie musisz kupować nowych produktów, wystarczy, że zakupisz elementy odblaskowe, których naszycie zlecisz krawcowej lub wykonasz samodzielnie.


Alternatywnym rozwiązaniem jest zakupienie kamizelki odblaskowej. Zakładając taką, będziesz widoczny dla innych uczestników ruchu drogowego. Możesz również wykorzystać specjalny spray refleksyjny. Na polskim rynku produkt ten pojawił się stosunkowo niedawno, ale zdobył uznanie biegaczy, którzy nie chcą rezygnować ze swoich ulubionych, ale pozbawionych elementów odblaskowych strojów sportowych.


3. Czy bieganie w grupie się sprawdza?
Nie każde miasto po zapadnięciu zmierzchu jest bezpieczne. Jeżeli masz kilku znajomych, którzy również biegają, może czas zgrać treningi i wspólnie przemierzać kolejne kilometry? Choć może zdarzyć się, że z uwagi na codzienne zobowiązania nie zawsze będziecie mogli sobie pozwolić na wspólny trening, to jednak z pewnością jest to dobry pomysł.


Bieganie w grupie pozwala nie tylko poczuć się bezpiecznie. Mając wokół siebie ludzi ceniących sobie aktywność fizyczną, będziesz mógł podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat diety czy treningów. Jak z pewnością wiesz, wymiana takich informacji jest bardzo istotna. Co więcej, pamiętaj, że grupie trudniej odwołać trening…


4. Bieganie wieczorem czyli jak wybrać trasę
W dzień możesz biegać po dowolnych trasach, bo widoczność jest świetna. Wieczorem sytuacja wygląda już inaczej. Najlepiej sprawdzają się wyznaczone trasy, które znasz. Zdecydowanie powinieneś zrezygnować z biegania np. po lesie. Nie tylko w każdej chwili możesz się potknąć, ale musisz liczyć się również z możliwością zgubienia się. Wizja spędzenia nocy w lesie z pewnością nie jest przyjemna, prawda?


Mieszkasz w dość dużym mieście? Zatem z pewnością w pobliżu miejsca zamieszkania masz np. park. Bieganie po takim jest bezpieczne, bo biegasz po wyznaczonych trasach, które są dodatkowo oświetlone.


5. Lampa czołowa – dlaczego warto w nią zainwestować?
Przygotowujesz się do maratonu? A może po prostu marzy ci się pobicie dotychczasowych osiągnięć? Jeżeli bieganie traktujesz poważnie, to zakup lampy czołowej powinieneś potraktować jako inwestycję – z pewnością nie będzie to zbędny wydatek, bo taki produkt przyda się przede wszystkim jesienną i zimową porą.


Dzięki lampie czołowej będziesz mógł biegać również trasami słabo oświetlonymi, czyli dotychczas omijanymi. Pamiętaj przy tym, aby w plecaku lub kieszeni bluzy nosić komplet zapasowych baterii. Przydadzą się one, gdy twój trening będzie trwać ponad 2 godziny.

Bieganie wieczorem – zadbaj o bezpieczeństwo Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1
To pole jest wymagane Wciśnij ENTER, aby dodać komentarz
To pole jest wymagane