Osoby aktywne fizycznie najczęściej nieustannie pogłębiają swoją wiedzę na temat żywności, aby ułożyć idealną dietę – taką, która dostarczy im wszystkich niezbędnych substancji. Jeżeli jesteś na początku swojej przygody z bieganiem i dopiero pracujesz nad swoją dietą – to dobrze, abyś wiedział, dlaczego w twoim codziennym jadłospisie powinny znaleźć się orzechy. Poniżej znajdziesz 3 powody, dla których nie powinieneś rezygnować z takiej przekąski.


SPIS TREŚCI:
1. Kiedy i po jakie orzechy sięgać?
2. Orzechy – zdrowe i dobre źródło tłuszczu
3. Witamina E, magnez i… – co jeszcze znajdziesz w orzechach?
4. Orzechy, czyli źródło cennych substancji odżywczych



1. Kiedy i po jakie orzechy sięgać?
Jako osoba biegająca potrzebujesz sporo energii. Orzechy to wysokokaloryczna przekąska, po którą możesz sięgać codziennie między posiłkami. Jeżeli wybierając się na trasę, zabierasz ze sobą np. batoniki energetyczne, to możesz spróbować je zamienić właśnie na garść zdrowych orzechów. Innym sposobem podania orzechów jest ich dodanie do przygotowanych posiłków, np. owsianki, naleśników czy sałatek.


W sklepach znajdziesz wiele orzechów, np. włoskie, laskowe, ziemne czy pistacje. To najpopularniejsze orzechy sprzedawane przez cały rok. W dobrze zaopatrzonych sklepach powinieneś znaleźć również pekany (orzesznik jadalny). Uważać powinieneś na ilość spożywanych nerkowców i orzechów brazylijskich, bo zawierają one spore ilości kwasów nasyconych, które prowadzą do podwyższenia szkodliwej frakcji cholesterolu, czyli LDL (ten cholesterol osiada na ścianach tętnic, podwyższając ryzyko wystąpienia np. miażdżycy).


. Orzechy – zdrowe i dobre źródło tłuszczu
Głównym powodem, dla którego powinieneś przekonać się do regularnego sięgania po orzechy, jest fakt, że są one dobrym i zdrowym źródłem kwasów tłuszczowych. Mowa tu o wielonienasyconych kwasach tłuszczowych, które obniżają poziom szkodliwej frakcji LDL cholesterolu i jednocześnie przyczyniają się wzrostu stężenia „dobrej” frakcji HDL cholesterolu.


Powyższa wiadomość jest szczególnie ważna dla osób aktywnych, które z różnych względów wyeliminowały ze swojej diety mięso i ryby. Specjaliści podkreślają przy tym, że spożycie zaledwie 3 orzechów włoskich dziennie pokrywa zapotrzebowanie na kwasy omega-3.


3. Witamina E, magnez i… – co jeszcze znajdziesz w orzechach?
Orzechy to nie tylko źródło tłuszczu – w ich składzie znajduje się wiele cennych witamin i minerałów, które mają ogromy wpływ na poprawne działanie organizmu człowieka. Co znajdziesz w różnych orzechach? Oto zawartość przykładowych orzechów:
– Włoskie. Są bogatym źródłem witaminy C. W ich składzie naukowcy znaleźli również witaminę A, E i B6. W orzechach włoskich znajdują się ponadto kwas foliowy i tiamina. Jeżeli chodzi o minerały, to należy wskazać: wapń, magnez, cynk i żelazo.
– Laskowe. Chrupiąc takie orzechy, dostarczysz do organizmu m.in. kwasu foliowego i witamin z grupy B. Specjaliści uważają je za cenne źródło różnych minerałów, np. wapnia, żelaza, magnezu, fosforu i potasu.
– Pistacje. W ich składzie znajduje się bardzo dużo potasu (w 100 g ponad 1000 mg), wapnia, żelaza, fosforu i cynku. Sięgając po garść orzechów pistacjowych, dostarczysz do organizmu również szereg witamin, m.in. C, E i A.
– Ziemne. W orzeszkach ziemnych znajdziesz spore ilości potasu, magnezu i wapnia. Te orzechy są bardzo cennym źródłem niacyny (w 100 g ponad 12 mg), która bierze udział m.in. w tworzeniu czerwonych krwinek i reguluje poziom cholesterolu we krwi.


4. Orzechy, czyli źródło cennych substancji odżywczych
Skoro orzechy są cennym źródłem kwasów tłuszczowych, witamin i minerałów, to mają bezpośredni wpływ na działanie organizmu. Jako źródło dobrych tłuszczów mają pozytywny wpływ na układ krążenia – obniżają poziom szkodliwej frakcji cholesterolu LDL. Ponieważ niemal wszystkie orzechy są cennym źródłem witamin z grupy B, ich spożywanie ma wpływ na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Trzeba pamiętać, że te witaminy odpowiadają również za sprawne działanie pamięci krótkotrwałej.


Wspomniane wyżej fistaszki to cenne źródło potasu. Obecność tego pierwiastka w organizmie jest niezwykle istotna, gdyż ma bezpośredni wpływ na utrzymanie prawidłowego ciśnienia krwi. Braki potasu we krwi mogą doprowadzić do zdiagnozowania nadciśnienia tętniczego.

3 powody, dla których biegacz powinien chrupać orzechy Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1
To pole jest wymagane Wciśnij ENTER, aby dodać komentarz
To pole jest wymagane

Chcesz zbudować fantastyczną muskulaturę?
Chcesz spalić zbędny tłuszcz?
Chcesz spełnić swoje kulturystyczne marzenie?
Chcesz stać się prawdziwą bestią?
Chcesz stać się sławny i bogaty?
Chcesz zdobyć podziw pięknych kobiet i zazdrość wszystkich mężczyzn na Świecie?
Już teraz możesz to zrobić, bo rozwiązanie na, które od dawna czekasz…
Jest teraz na wyciągnięcie ręki!!!
Wejdź na stronę najlepszego Trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl
Igor Mieńkowski, twórca PAKIETU DZIK zaprasza Cię do przeżycia niesamowitej przygody!
PAKIET DZIK to według wielu firm z branży sportu, zdrowia i suplementacji największa REWOLUCJA NA RYNKU trenerskim. PAKIET DZIK to jedyne tak skuteczne rozwiązanie w całej Polsce i Europie, które pozwala Ci w ciągu zaledwie tygodnia spalić tłuszcz i zbudować potężną muskulaturę!
Wejdź na stronę najlepszego Trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl
PAKIET DZIK to jedyne rozwiązanie w Polsce i Europie w którym razem z planem treningowym, dietą i suplementacją otrzymujesz sekretną wiedzę opracowaną przez specjalistów, podzieloną na etapy kiedy masz ją stosować. Ta wiedza jest dostępna tylko dla wybranych. To wszystko pozwala Ci wreszcie na ekstremalnie skuteczną i szybką przemianę!
Wejdź na stronę najlepszego Trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl

OdpowiedzAnuluj dodanie odpowiedzi